„Keskeny út” tábor Bogácson

Szlovákiai magyar testvéreinket  „Keskeny út”  táborra hívtuk , melyet éppen Nemzeti összetartozásunk napján kezdtünk   Bogácson  jún. 4- 8. között.

Tavaly mi voltunk náluk, most mi hívhattuk őket vissza.  Mintegy 44 fő lehettünk együtt, sokféle ember, de Jézus Krisztusban egységben.  Barátaink  sérültként családban élnek, így családtagjaik, ill. gyülekezeti tagok kísérték el őket  Nt. Rácz Elemér és Nt. Dr. Rácz Jolán marcelházi ref.lelkipásztorok  vezetésével.

Keskeny út tábor

A tábor lelki témája: Jézussal egy úton, ill. Jézus Krisztus barátod. A  napi kirándulások élményei is illusztrálták az igei témákat. Igyekeztünk vendégeinknek minél többet megmutatni ennek a tájnak a nevezetességei közül.

Reggel és este áhítatra gyűltünk össze. Hamar összeismerkedtünk, s az Igehallgatás mellett sokat énekeltünk.

Lakóinknak nagy örömöt okozott, hogy vasárnap de. a számunkra ismerős, Noszvaji Református Gyülekezetben voltunk a templomi istentiszteleten.  Itt Nagytiszteletű  Rácz Elemér lelkipásztor hirdette az Igét Sámsonról, aki játszott az Istennel való szövetségével, s elárulta Istenét, ezért elvesztette erejét. De megtérve Istentől kegyelmet kapott, s visszanyerve erejét  utoljára győzni tudott.

Több bibliai szereplőről is szó volt a táborban: A gazdag ifjúról, aki nem vállalta Jézus Keskeny út tábor 02barátságának árát. Jézus azért jött, hogy szétossza magát nekünk. Minket  Jézus barátaiként  arra hív, hogy osszuk szét a szeretetet másoknak. A gazdag és Lázár története arra mutatott rá, hogy aki Isten barátja, az máshova jut a halála után, mint aki nem az.

Az egri vár megtekintése utáni estén arról szólt az Ige, hogy a kis Dávid Istennel legyőzte az óriás  Góliátot. Majd Dávid történetét folytattuk, s a Jonatánnal való barátságáról volt szó, illetve arról, hogy  legyünk  egyek Jézussal és hívő testvéreinkkel, s ez az egység lesz a mi erős kőfalunk.

Naponta szép élményeket gyűjtöttünk a kirándulásokon. Voltunk Szilvásváradon, fölmentünk a kisvasúttal a hegyre, s gyalog lejöve megnéztük a fátyol vízesést.  Majd pedig fürdőzhettünk a  bogácsi termálfürdő kellemes vizében.

Keskeny út tábor

Elutaztunk Lillafüredre, ahol a Palotaszállóhoz mentünk fel,  s gyönyörködtünk a kilátásban.

Nagyon kényelmes szállásunk volt és finom ételeket ehettünk. Kikapcsolódást és lelki  megszólítást jelentett ez a tábor. Isten szeretetét érezhettük mindebben, és sikerült megélni  Krisztus szeretetében az  egységet is. Hisszük, hogy  Imádságban egyek maradunk felvidéki testvéreinkkel

ezután is.  Hála legyen Isten  ajándékaiért!

Kiss Ella int. lelkész

Kategória: Kirándulás | A közvetlen link.